JibFlex
Vores guide fortæller dig om JibFlex til containere, som, med sin fleksibilitet, kan hjælpe med løfteopgaver i b.la. små åbninger og forbi forhindringer.
Vores guide fortæller dig om JibFlex til containere, som, med sin fleksibilitet, kan hjælpe med løfteopgaver i b.la. små åbninger og forbi forhindringer.
Rå udkast! Skal skrives om til sammenhængende tekst.
Jibflex er en løftearm udviklet af SubC Partner og er ideel til komplicerede løfteoperationer. Den går rundt om hjørner og forhindringer, hvor ingen almindelig fokarm kan arbejde, hvilket reducerer behovet for manuel håndtering.
JibFlex tager løftebyrden af dit personales ryg. Løftearmen løfter op til 500 kg og er en vigtig komponent på et mere sikkert arbejdssted.
Den viste JibFlex model er en JF 150-6. WLL 150 kg i 6 meter i en 20 fods container.
Den viste JibFlex model er en JF 150-6. WLL 150 kg i 6 meter i en 20 fods container.
Man kan få JibFlex i mange forskellige udgaver fra 50 til 500 kg og fra 2 til 7 meter.
Ved fx en 20 fods container anbefales der at der bruges en JibFlex på 6 meter (hvilket er 28 moduler), da denne kan ,som illustreret på billedet ovenfor, kan nå 6 meter ud fra og helt ind i bunden af containeren.
Skema for de forskellige udgaver af JibFlex kan ses til højre
Skal have tilføjet mere tekst!!
Typisk svejser man beslag på hjørnet af container, som ses på billedet til venstre.
Fast beslag – Denne løsning er den billigste, men betyder også at containeren er speciel derved at den har fastmonteret beslag.
Flytbare beslag – Den kan både bruges med åben dør og med lukket dør. Ved lukket dør er rækkevidden ind i container kortere.
Skal have tilføjet mere tekst!!
JibFlex får sikkert også en tommelfinger økonomiafdelingen, da en beskeden investering i JibFlex får du en markant mere effektiv løfteproces til gengæld. Det betyder lavere driftsomkostninger.
Skal have tilføjet mere tekst!!
Chassis’et på lastbilen med containeren hæves via luftaffjedring. ConFoot ben monteres i hver af containerens 4 hjørneklodser. Chassiset sænkes, og benene kommer i kontakt med jorden og vægten af containeren flyttes til benene. Lastbilen kan nu køre væk med chassis’et, og containeren vil stå frit på benene. Og den samme proces, bare omvendt, bruges når containeren skal tilbage på chassis’et. Se mere i videoen til højre.
For at ConFoot benene kan fungere, skal de bruges sammen med et lastbil chassis med luftaffjedring. Chassis’et skal kunne sænkes til det punkt, hvor hjørneklodserne på containeren ligger mellem 1043 – 1448 mm over jorden. Langt størstedelen af chassis’er med luftaffjedring passer til dette, men der kan være nogle få undtagelser.
Alle som pakker i eller ud af containere, og som har brug for at containeren står længere tid end det kan forsvares at lade lastbilen blive holdende. Container benene er et godt alternativ til at skulle have en dyr lastbil med kran eller sidelaster.
Som mange andre gode idéer, startede det med et problem hos en kunde.
En mindre finsk importør fik containere med møbler hjem fra Estland. Ofte kom containerne direkte ud til kunderne i detailhandlen, f.eks. en møbel butik. Ved ankomsten til butikkerne skulle der ventes på at personalet aflæsede møblerne. Butikker har normalt ikke et dedikeret lagerpersonale. Derfor tog losning ofte så lang tid, at de bad vognmanden om at komme med en bil som kunne sætte containeren af på jorden og vende tilbage næste dag for at hente den tømte container. Det kostede tid, kørsel, og ekstra tillæg for kranbil og sidelaster. Confoot’s vej mod container ben løsningen startede derfor med udfordringen om hvordan en fragtcontainer kortvarigt fjernes fra en trailer uden brug af dyrt udstyr?
Man skal betragte det at arbejde under en hævet container på samme sikkerhedsmæssige niveau og foranstaltninger, som hvis det var arbejde under maskiner. Man skal sikre, at benene står på et stabilt og på jævnt underlag, så det står 100% fast uden risiko for at containeren med ben vælter eller at et af ben der holder den oppe kollapser.
Det bedste ville være at have et underlag, der kan jævne eller stabilisere det underlag det skal stå på. Køreplader kunne være en mulighed. Eventuelt kan man se på om man kan spænde container fast til noget som en ekstra sikkerhedsforanstaltning, især hvis containeren er udsat for vind belastninger..
I modsætning til andre løsninger for at hæve containere, kommer Confoot benene med dokumentation for test og procedurer. De er underlagt en test plan og procedure, certificeret efter DS/EN ISO 12100 – Maskinsikkerhed –Generelle principper for konstruktion –Risikovurdering og risikonedsættelse. Testene inkluderer både statisk og dynamisk belastning, samt test op til den maksimale vægt belastning på 30-34 ton.
Vi vil selvfølgelig altid råde til også at tale med den person hos firmaet eller myndigheden som er ansvarlig for sikkerheden på området.
Reducere manuelle løft og
ingen maskiner påkrævet
Opfundet og testet
i offshore-industrien
Nemt at montere
og anvende
Modstandsdygtigt overfor
slid i aggressive miljøer
Reducere manuelle løft og
ingen maskiner påkrævet
Opfundet og testet
i offshore-industrien
Nemt at montere
og anvende
Modstandsdygtigt overfor
slid i aggressive miljøer
I de senere år har jeg talt med flere som har haft indbrud i deres container og som har haft problemer med at få forsikringen til at dække deres tab. Det skyldes især at siden 2017 har den klassiske låsebom har været nedgraderet fra klasse 5 til klasse 2. Det er bare ofte blot ikke blevet kommunikeret ud af dem til dig og andre som har en container med værdifuldt indhold.
Der kan være for rigtig mange penge inde i container, og det dur ikke at det er usikkert om det bliver dækket ved indbrud. Vi vil gøre op med den usikkerhed en gang for alle. Derfor anbefaler vi altid at bruge en af de nye låse i højeste forsikringsklasse.
Ring til os på tlf. 22664638 hvis du vil vide mere om hvordan du sikrer dig.