Spar den dyre kran bil med en container på ben?
Vores guide fortæller dig om ben til containere, som kan spare dig for både penge og bøvl.
- Synlige priser -
- Hurtig levering -
- Fra lager i Danmark - - Alt i containere -
Vores guide fortæller dig om ben til containere, som kan spare dig for både penge og bøvl.
Forestil dig hvor fleksibelt det ville være hvis du bare kunne få containeren stillet fremfor stillet af. ConFoot containerben er den fleksible løsning til at stille containeren uden at den skal sænkes ned på jorden.
Containerbenene gør aflevering og afhentning meget nemmere. Det reducerer omkostningerne og sparer tid. Derfor bruges de i en lang række brancher som bl.a. industrien, logistik, militær, detailhandel samt en masse andre områder.
Disse container ben har fordelene af
Dette CF container ben sæt opfylder det væsentligste krav til benene, nemlig at det er nemt at sætte på så containeren kan stilles. Benene er standard designet, som kan bære mest vægt, dvs. 34 ton. Dermed kan en container nemt stilles af uanset om det er en tom 20 fods eller en fyldt 40 fods container. Dørene kan åbnes 180 grader, men da de vil støde mod benene kan de ikke åbnes helt om langs siden.
CF container ben sættet har bl.a. følgende fordele:
For mere information om CF sættet, klik her for at se videoen nedenfor.
Dette container ben sæt er designet til at dørene skal kunne åbnes helt om langs siden af containeren. I dørenden går benene ikke så langt op. Det betyder at dørene ikke støder på benene. Det er en afvigelse fra standard sættet og det går lidt ud over styrken i benene. Dette sæt har derfor en grænse der går ved at det kan bære op til 30 ton.
CFP container ben sæt har bl.a. følgende fordele:
For mere information om CFP sættet, klik her for at se videoen nedenfor.
CF sættet er standard sæt som er bedst egnet til når containerne blot skal kunne stilles af og hvor der skal bæres mest vægt.
CFP sættet er bedst egnet til når dørene på containerne skal kunne åbnes helt om til siden af containeren.
Container benene fra Confoot har fra starten været igennem en detaljeret risikovurdering. Eventuelle risici er er blevet imødekommet af teknikken, i produktionen, gennem brugsanvisningen, vedligeholdelse og grundig inspektion af sættene.
Der er især lagt vægt på produktions- og fremstillingsmetoder for at sikre en høj og ensartet kvalitet af sættene.
Risikoen ved ekstern påvirkning er også indarbejdet i designet og produktionen af ??ConFoot container benene.
Tests
ConFoot container ben er underlagt en detaljeret testplan, CF EN 283 (ISO 12100: 2010), der inkluderer både statiske og dynamiske tests og målinger. Både testplanen og proceduren er certificeret. Produktet er testet til den højest tilladte belastning og andre relevante sikkerhedsbestemmelser.
Brugsanvisning
En detaljeres brugsanvisning følger med ConFoot container benene. Som arbejdsgiver har man ansvaret for at gøre medarbejderne fortrolige med produktet. Derfor gøres der i brugsanvisningen meget ud at forklare på hvilke måder container benene skal bruges, vedligeholdes og inspiceres. Også de betingelser, hvorunder container benene kan bruges, og andre begrænsninger er specificeret.
Chassis’et på lastbilen med containeren hæves via luftaffjedring. ConFoot ben monteres i hver af containerens 4 hjørneklodser. Chassiset sænkes, og benene kommer i kontakt med jorden og vægten af containeren flyttes til benene. Lastbilen kan nu køre væk med chassis’et, og containeren vil stå frit på benene. Og den samme proces, bare omvendt, bruges når containeren skal tilbage på chassis’et. Se mere i videoen til højre.
For at ConFoot benene kan fungere, skal de bruges sammen med et lastbil chassis med luftaffjedring. Chassis’et skal kunne sænkes til det punkt, hvor hjørneklodserne på containeren ligger mellem 1043 – 1448 mm over jorden. Langt størstedelen af chassis’er med luftaffjedring passer til dette, men der kan være nogle få undtagelser.
Alle som pakker i eller ud af containere, og som har brug for at containeren står længere tid end det kan forsvares at lade lastbilen blive holdende. Container benene er et godt alternativ til at skulle have en dyr lastbil med kran eller sidelaster.
Som mange andre gode idéer, startede det med et problem hos en kunde.
En mindre finsk importør fik containere med møbler hjem fra Estland. Ofte kom containerne direkte ud til kunderne i detailhandlen, f.eks. en møbel butik. Ved ankomsten til butikkerne skulle der ventes på at personalet aflæsede møblerne. Butikker har normalt ikke et dedikeret lagerpersonale. Derfor tog losning ofte så lang tid, at de bad vognmanden om at komme med en bil som kunne sætte containeren af på jorden og vende tilbage næste dag for at hente den tømte container. Det kostede tid, kørsel, og ekstra tillæg for kranbil og sidelaster. Confoot’s vej mod container ben løsningen startede derfor med udfordringen om hvordan en fragtcontainer kortvarigt fjernes fra en trailer uden brug af dyrt udstyr?
Man skal betragte det at arbejde under en hævet container på samme sikkerhedsmæssige niveau og foranstaltninger, som hvis det var arbejde under maskiner. Man skal sikre, at benene står på et stabilt og på jævnt underlag, så det står 100% fast uden risiko for at containeren med ben vælter eller at et af ben der holder den oppe kollapser.
Det bedste ville være at have et underlag, der kan jævne eller stabilisere det underlag det skal stå på. Køreplader kunne være en mulighed. Eventuelt kan man se på om man kan spænde container fast til noget som en ekstra sikkerhedsforanstaltning, især hvis containeren er udsat for vind belastninger..
I modsætning til andre løsninger for at hæve containere, kommer Confoot benene med dokumentation for test og procedurer. De er underlagt en test plan og procedure, certificeret efter DS/EN ISO 12100 – Maskinsikkerhed –Generelle principper for konstruktion –Risikovurdering og risikonedsættelse. Testene inkluderer både statisk og dynamisk belastning, samt test op til den maksimale vægt belastning på 30-34 ton.
Vi vil selvfølgelig altid råde til også at tale med den person hos firmaet eller myndigheden som er ansvarlig for sikkerheden på området.
I de senere år har jeg talt med flere som har haft indbrud i deres container og som har haft problemer med at få forsikringen til at dække deres tab. Det skyldes især at siden 2017 har den klassiske låsebom har været nedgraderet fra klasse 5 til klasse 2. Det er bare ofte blot ikke blevet kommunikeret ud af dem til dig og andre som har en container med værdifuldt indhold.
Der kan være for rigtig mange penge inde i container, og det dur ikke at det er usikkert om det bliver dækket ved indbrud. Vi vil gøre op med den usikkerhed en gang for alle. Derfor anbefaler vi altid at bruge en af de nye låse i højeste forsikringsklasse.
Ring til os på tlf. 22664638 hvis du vil vide mere om hvordan du sikrer dig.